zaterdag 17 februari 2018

Worteltaarthavermoutje

Deze havermoutpap eet ik na mijn rodebiethavermoutje het liefste! Als je geen gember lust, kan je gewoon nog wat extra speculaaskruiden toevoegen. In het receptje staat dat ik het papje bereid met geraspte wortel. Maar op dagen dat ik tijdgebrek heb, snijd ik de wortel soms gewoon in stukjes. Ik zet deze dan eerst al een minuutje in de micorgolfoven met een scheutje water alvorens ik de andere ingrediënten toevoeg. Als je het eitje vervangt door wat meer havermelk heb je een veganistisch ontbijtje.


Wat heb je nodig?
  • 40 gr havermout
  • 1/2 tl speculaaskruiden
  • 1/2 tl gember
  • 100 ml havermelk vanille (of 100 ml gewone havermelk en enkele druppeltjes vanille essence)
  • 100 à 150 gr geraspte wortel
  • een groot ei
  • 1 tl zonnebloempasta
  • enkele pecannoten/walnoten
  • eventueel een handje blauwe bessen


Hoe bereid je het?
  1. Doe de havermout in een diepe ontbijtkom of grote tas samen met de speculaaskruiden en de gember. Roer deze ingrediënten al eens door elkaar terwijl ze nog droog zijn.
  2. Voeg vervolgens de havermelk vanille, het ei en de geraspte wortel toe.
  3. Meng dit alles goed.
  4. Zet het kommetje ongeveer 3 keer 50 sec. in de microgolfoven. Na iedere 50 sec. roer je eens door het papje. Als het te droog wordt, kan je een scheutje water toevoegen.
  5. Werk je papje af met wat zonnebloempasta, wat pecannoten/walnoten en eventueel een handje blauwe bessen.

Smakelijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten