woensdag 14 februari 2018

Bereide rode kool zonder appel & suiker

Vandaag wou ik echt eens experimenteren! Omdat ik in principe geen fruit en suiker mag eten, wou ik de klassieke rode kool met appel proberen bereiden op een andere, ietwat gezondere manier. Ik kan jullie zeggen dat het echt in de smaak viel thuis! Gelukkig had ik meer dan één portie gemaakt want er is niets meer over...


Wat heb je nodig?
Ingrediënten voor 2 à 3 porties:
  • 1/2 rode kool
  • 1 grote ui
  • een klontje karneboter
  • een eetlepel honing
  • een eetlepel stevia
  • 3 el balsamicoazijn
  • tijm
  • een laurierblaadje
  • zwarte peper
  • zout


Hoe bereid je het?
  1. Snijd een ui in kleine, fijne reepjes en laat het aanstoven in een kookpot met een klontje karneboter.
  2. Neem vervolgens een rode kool en verwijder de buitenbladeren.
  3. Snijd de buitenbladeren in vier en daarna in kleine, fijne reepjes.
  4. Doe de reepjes rode kool bij de ui in de kookpot en laat het geheel samen verder stoven.
  5. Doe er nadien 3 eetlepels balsamicoazijn bij, een eetlepel honing en een eetlepel stevia. Roer alles goed door elkaar.
  6. Kruid de rode kool ten slotte naar eigen smaak met zwarte peper, zout, tijm en een laurierblaadje.
  7. Doe het deksel op de kookpot en laat het geheel nog 40 min. stoven.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten