zaterdag 10 februari 2018

Vegan rode biet-appelhavermoutje

Dit is en blijft sowieso mijn favoriete ontbijt dat ik zelf uitgevonden heb. Het is ontstaan omdat ik graag vaker rode biet wou beginnen eten. Want deze groente zou een positief effect hebben op sportprestaties. Maar puur rode biet eten vond ik maar niets... Ik moest dus een manier vinden om het lekkerder te maken.
Havermoutpap met appel en kaneel is iets dat voor velen waarschijnlijk wel bekend in de oren klinkt. Ik dacht dat rode biet hier wel goed bij zou passen. Ondertussen eet ik niets liever als ontbijt dan deze combinatie!


Rode biet-appelhavermoutje afgewerkt met zonnebloempasta, walnoten en macadamianoten. Het is duidelijk dat je met de topping kan spelen.

Wat heb je nodig voor een stevige ontbijtkom?
  • 40 gr havermout
  • 1/2 tl kaneel
  • een middelgrote appel
  • +/- 100 gr voorgekookte rode biet
  • 100 ml havermelk, speltmelk of rijstmelk + 50 ml water (Toen ik nog niet wist dat ik intolerant was aan zuivel, nam ik vaak 150 ml geitenmelk in de plaats. Dit is ook echt super lekker!)
  • Wat pitjes voor de afwerking (bv. zonnebloempitten, pompoenpitten, lijnzaad...)
  • 1 tl cashewpasta, veganistische choco...

Hoe bereid je het?
  1. Doe de havermout, kaneel, haver-, spelt-, of rijstmelk en het water in een diepe ontbijtkom en meng deze ingrediënten door elkaar.
  2. Snijd nu de appel en rode biet in stukjes en voeg toe aan het papje.
  3. Meng dit alles goed en zet je kommetje vervolgens 3 keer 1 minuut in de micorogolfoven. Na elke minuut roer je alles eens goed door elkaar.
  4. Werk je papje af met een theelepel cashewpasta, veganistische choco of iets anders dat je lekker vindt en wat pitjes. Klaar is kees!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten