zaterdag 24 maart 2018

Wie zijn mijn sponsors?

Erima

Van dit geweldig Duits kledingmerk mag ik ondertussen al twee jaar ter waarde van €250 kledij kiezen uit hun catalogus. Daarnaast krijg ik op elk kledingstuk dat ik extra aankoop 30% korting. Ik ben zeer tevreden over hun duurzame kledij en bovendien zijn ze er ook qua design enorm op vooruit gegaan!














BSJ Sport Aarschot

Deze winkel zorgt ervoor dat de kledij van Erima vlot tot bij mij geraakt. De bedrukking op de kledij van zowel mijn vriend/trainer als ik kregen we gratis van Bert Ausloos, de sympathieke uitbater van de sportwinkel. Je mag er zeker van zijn dat je bij iemand terechtkomt met kennis van zaken als je deze winkel binnenstapt! Bovendien krijg je altijd een topservice.




Stox

Zowel de light weight trainingssokken als de herstelsokken van Stox komen zeer geregeld uit de kast! De trainingssokken geven extra steun aan de spieren tijdens de training en gaan de verzuring tegen.
De herstelsokken draag ik na tempotrainingen. Zij zorgen ervoor dat ik de duurlopen van de dagen nadien met frissere benen kan aanvatten.











Running Max

Deze Duitse benengel gebruik ik zowel voor tempotrainingen om frisse benen te hebben tijdens de training of nadien voor een beter herstel. De ingrediënten zijn 100% natuurlijk.

  • Pepermuntolie
  • Zwitserse dennenolie
  • Dennennaaldolie
  • Eucalyptusolie
  • Lavendelolie
  • Chinese muntextract
  • Bergamotolie







Bikerunlab Betekom

Afbeeldingsresultaat voor bikerunlab
Blessurepreventie
Voor mij als loopster is Bikerunlab tot hiertoe al een zeer nuttige sponsor geweest. Walter Klein ging na wat mijn zwakke punten waren zodat we hieraan kunnen werken. Het doel hiervan is uiteraard hoofdzakelijk toekomstig blessureleed vermijden. Maar daarnaast kan mijn loopstijl efficiënter worden waardoor ik binnenkort misschien snellere tijden zal neerzetten zonder dat mijn conditie persé beter is geworden. 

Lenigheid
Eerst werd de lenigheid van al mijn spieren uitvoerig bekeken. Hieruit bleek dat de spieren achteraan de bovenkant van mijn rechterbeen meer stretching nodig hebben. Daarnaast zijn mijn kuitspieren te kort. Walter deed samen met mij oefeningen die ik nu thuis regelmatig kan uitvoeren om deze spieren leniger te maken.

Loopanalyse
Vervolgens maakte Walter grondig tijd om mijn loopstijl helemaal te analyseren. Er werden speciale plakkers op mijn benen en rug gekleefd. Nadien mocht ik de loopband op. Eerst liet hij me gewoon wandelen, daarna moest ik een tiental minuutjes rustig lopen. Ondertussen werd alles gefilmd met een camera van hem. Hij vertraagde de beelden om te zien welke aspecten van mijn loopstijl konden verbeterd worden. Daaruit bleek dat mijn linkerknie bij iedere stap vrij fel naar binnen kantelt. Dit kan gevaarlijk zijn in de toekomst. Om deze knie te versterken kreeg ik opnieuw een heel aantal oefeningen door Walter voorgeschoteld. Maar enkel versterkende oefeningen zijn niet genoeg om mijn knie stabiel te doen lopen. Daarom maakte hij inlegzolen voor zowel mijn loopschoenen als mijn spikes helemaal op maat!

Ik kan je zeggen dat je echt heel persoonlijk begeleid wordt bij Bikerunlab. Van Walters tips kan je niet anders dan een betere atle(e)t(e) worden. Heb je zelf het gevoel dat er aspecten aan je loopstijl kunnen verbeterd worden of dat je gevoelig bent aan blessures? Ga dan zeker eens bij hem langs!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten